måndag 24 februari 2014

oj oj vad det hänt grejer...

och inte har jag uppdaterat en enda gång sedan vi flyttat. Pustat och stånkat, svettiga och rödfalmmiga har vi kånkat och burit möbler och kartonger. Packat och dragit upp, förundrats över alla saker och helst velat ha en stor skräpkorg att slänga allt i.

Vi har spikat och skruvat ihop möbler. Fixat och donat och blivit belåtna över resultat.
Är så tacksam, glad och nöjd över vårt stora fina hus. Där stannar jag.

Måste bara berätta om helgens bravader. Överraskad och glad är jag efter en toppenhelg.
Egentligen skulle vi, jag och min man finputsa i huset. Trodde jag. Barnen skulle vara hos mormor och morfar och busa istället för att BARA fixa och feja hela sportlovet. Men min man och hans kompis hade planerat annat.

Fick veta att jag skulle packa en väska med lite allt möjligt :) sedan bar det av och lämna barn för att köra vidare mot Stockholm, mötte upp våra absolut bästa vänner, chockade och förvånade stod vi där både hon och jag (Hon hade inte heller en aning:)

I mörkret passerade vi stockholm och alla tusentals blinkande lampor. Lyssnade på spännande ljudbok och drömde mig bort. Körde upp vid maffig byggnad som visade sig vara ett helt underbart Spa-hotell. På kvällen åt vi sen middag som var underbart god. Pratade länge tills ögon gick i kors, då sa vi godnatt och la oss i underbar säng och sov gott.
Vaknade av hög ringsignal, sömndruckna sträckte vi ut oss för att efter en stund möta upp vännerna och inta en otroligt lyxig hotellfrukost.  Fick reda på att vi skulle få gå ned på Spa:at , där vi bubblade, basta ångbastu, simmade och hade det skönt.

Efteråt duschade vi länge, hade balsam i håret och basta en stund till prata och skratta. Rödrosiga gjorde vi oss ordning för att dra vidare upp på stan för att strosa i butiker, kolla på saker och bläddra bland kläder och dofta på goda parfymer. Avsluta dagen med mysig fika och härlig bio.
Söndag starta med långfrukost och behandling. Massage och bubbelbad blandad med smoothie och skrubb, otroligt avkopplande och skönt. Trötta och avslappnade gick vi sedan och mötte upp männen som tränat. Packa ihop, så otroligt tacksamma och nöjda, tänk va! Vilken helg. Hämta våra underbara barn och körde hem i mörkret....

Nu är det ny vecka...Allt är möjligt.
Fin måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar