tisdag 18 mars 2014

Åh kan knappt bärga mig!

Vill ändra om. Helst igår och på en gång. Fixa badrum, lägga nytt golv, tapetsera och måla. Längtar så jag nästan spricker att få börja. Se hur det blir!
Kollar nyanser och mönster, färger på tapeter så det står härliga till.
Vet att jag måste öva på förmågan tålamod :) har svårt för det.

Nu till något helt annat.
Tro på sig själv.
Är det något som ni gör? Lita på er egen förmåga. Eller hamnar ni lätt i nerverträsket?
Det diket, då man biter på naglarna, har ont i magen och mest går omkring och känner sig som en enda stor bluff?!
Jag kan väl erkänna att jag har hamnat i det där träsket många gånger. Har funderat på det där.  Hur vi människor har en tendens att inte våga visa att vi kan vara rädda ibland. Känna oss små. Oroliga att göra fel. Varför är det så farligt att våga blotta?  Tror att det finns så många som känner så. Den vi minst anar. Den vi möjligen ser upp till. Även den bär på känslan att inte va tillräcklig.
Därav bjuder jag på det idag. Ofta skaver det, gnager i mig att jag inte är tillräcklig. Undrar vad andra tycker.... Duger jag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar