lördag 8 mars 2014

Perfekt lördag...

Vaknar av ljus som letar sig in genom mellanrummen i persiennerna. Fåglarnas svingande och sköna sång.
Sol att det kan göra en så lycklig ända in i bröstet och ut i varenda liten del av kroppen.
Drar fram och dammar av cyklar och hjälmar så det stor härliga till sedan trampar vi hela härliga tjejgänget upp till själva staden. Mitt i allt badande solljus och sångkvitter..strosar och kisar, höjer ansiktet mot detta magnifika brandgula klot. Härligt!
Äter lunch på proppfullt hak. Impulsköper dundersnygg cykel till mellersta. Ja jag är också i chok men får skylla på solsting :D om det nu ens är möjligt med endast några plusgrader ?!

Väl hemma fixade pappan och jag, borra upp några hyller och greja lite. Barnen cykla över till farmor för fika och pratstund. Efter en stund plinga det till i min telefon, en vän fråga om jag var sugen på promenix och det tackar man ju inte nej till så sagt och gjort traska jag iväg för snabba steg och långt samtal...
Hemkommen, rödrosig och glad, grädda vi värstinghögen med våfflor, smaska och åt till självaste melodifestivalen!
Japp där har ni min dag!

Och jag är så lycklig för all denna vardagsmotion tänk vilken glädje! I love it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar