onsdag 1 januari 2014

2014.

Så här tänker jag.
Inför 2014 ska jag satsa på välmående att hitta en sund balans i mitt liv. Kan vara enklare sagt än gjort, men nu är det dags att finna den.
Jag tänker hitta mig i allt.
Få till det på riktigt.
En insikt jag tar med mig är, att i livets mitt, småbarn, jobb, hus och annat kan det vara svårt att känna att man får till alla bitar. Och det är okej.
Jag tänker sluta klanka ned på mig själv för det ena eller andra. Kommer vara nöjd med mina prestationer. Belöna mig, ge mig själv en klapp på axeln, unna mig rörelse såväl som vila.

Ta hand om mig. Lyssna på det min kropp behöver.
Jag behöver ork, energi, glädje och välmående.
Så träning och kost kommer vara viktigt. Få till dem bitarna.
Hitta mitt sätt. Inte gå på varenda diet som aldrig håller.
Skulle vilja prova olika träningsformer, känna endorfinerna pumpa ut, lycka!

Jag kommer även satsa på fortbildning. Både inom mitt yrke men även privat.
Att lära mig nya saker, utvecklas. Så viktigt.

Jag tror att när man börjar ta hand om sig. Bry sig om sitt välmående kommer även annat på köpet.
Bli en bättre fru och mamma.
En godare vän.
En aktivare yrkeskvinna osv.

Det är min plan. Hur ser din ut?
Ha en mysig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar