lördag 25 januari 2014

Att vara på väg, i början och mitt i...

När man har gjort en nystart och är på väg men har lång väg kvar, kan det kännas lite trögt
 Och svårt ibland...har inte ens mållinjen i siktet.
Då gäller det att dela upp, göra små avstamp längst med vägen. Så viktigt för att hålla uppe energin och viljan. Självklart finns det dagar då man inte är på topp, men utan dem hade det inte varit lika härligt när man väl tagit sig igenom. Sötman, glädjeruset och lyckan när du genomfört trots allt.

Just nu är jag i, en mitt i, period.
Längtar så jag spricker tills jag tagit mig över och förbi!
Men vad vore vinsten om inte hindret funnits där?! Det får mig bara att ta i lite extra, kämpa lite hårdare. Strävan och vägen dit lika viktig som målet.

Så nu när det känns extra motigt är det just så jag tänker.

Fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar