söndag 12 januari 2014

Date night.

Efter att packat sisådär 20 kartonger... Rensat och gått igenom, fastnat nostalgiskt vid foton och drömt en smula. Gått igenom alla mina tusentals böcker, pust... Så var det dags.

Låta vatten strila, tvätta med väldoftande tvål, packa in håret med härlig kräm. Klä sig fint och sminka noga. Farmor var på väg och barn köpte lördagsgodis, så härligt tyst var det. Ingen som knackar, och undrar när mamman är klar ;)
Sedan skulle föräldrarna gå ut, middag och bio.
Det blev många skratt, lite planering, mycket som ska hända, med flytt och annat.
Bio bjöd på 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann, hjälp vad rolig den var. Skratta så tårarna rann! Dessutom hade jag inte någon bok att jämföra med, har faktiskt inte läst den.
Vi fick en väldigt mysig kväll. Glada och nöjda kom vi sedan hem till ett sovande hus, vinkade av farmorn och tog ett parti ruzzle, där självklart mamman vann varenda omgång ;D

Idag är det packning igen. Jippi Jay! Eller vad säger man?...

Tänkte återkoppla träningen.
I torsdags körde jag ett hej dundrande pass tillsammans med fin vän. (Tack och lov, för vi peppar varandra;) reshape 45min. Oj vad svetten rann och kroppen fick sig en rejäl omgång! Idag är det dags för ännu ett pass som får bli hemma framför tv, Annika Sjöö träningsdvd, inte fy skam det heller, även om det gnager lite. Hade tänkt att köra Cirkel, men det var tvärfullt, sedan såg jag fram emot att träffa en vän. Men det blir fler tillfällen och jag har lärt mig boka i tid :)

Ha en fin söndag. Återkommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar