onsdag 29 januari 2014

När det inte blir som man tänkt.

Ofta är det så för mig. Jag har en tanke med dagen och sedan kan det bli något helt annat.
Jag tycker om när det hände oväntade saker och är väldigt flexibel i min personlighet.
Men det gäller att hänga med. Spänna fast och köra på.
Ofta går det väldigt bra bara på ett annat sätt.
Idag har det varit en sådan dag. Fort har det gått men bra så här i slutet.
Hoppas eran dag varit bra!

Nu är det onsdag och hälften av veckan har passerat. Tiden spinnar på. Och det är viktigt att stanna upp. Ta till vara och befinna sig i nuet. Här.

Har tänkt på närvaron. Att det är så lätt att tankarna fladdrar iväg på nästa steg, nästa timme eller nästa vecka. Att vi så sällan är där vi rent fysiskt tar plats. Jag jobbar mycket på det.
På jobbet.
I samtal.
I möten.

Hemma med mina barn och min man. Med mina vänner. Ta in stanna upp och var. Nu när man hör diverse undersökningar som visar att föräldrar umgås allt mindre med sina barn, även om de är på plats rent kroppsligt så sitter de ofta över en skärm. Det gör jag med, men jag tycker det är viktigt att ta till sig att inte låta tiden slösas bort. Att inte göra saker enbart för att det sedan ska dokumenteras på facebook och instagram utan faktiskt vara i stunden. Njuta av det som är. För innan du anar är det förbi.
Det är det jag övar på. Att vara i ögonblicket.

Sedan tycker jag att det är väldigt roligt att dokumentera och fota. Kolla igenom bildflödet på instagram. Det tycker jag är okej. Men att också komma ihåg att lägga undan och ta tid för det runtomkring.

Idag blir det en lugn eftermiddag, ska umgås med mina barn och bara VARA.

Ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar