torsdag 16 januari 2014

En Vecka.

Har snart passerat.
En vecka med landskap likt en gräddbakelse.
Dagar med både upp och nedgångar. Det har varit mycket jobb och sena kvällar.
Tidig morgontimme har jag släpat mig ur sängen. Väl uppe är det okej.

Har tänkt lite på vardagen som sådan. Varför den är så negligerad. En del ser den som startsträckan till helgen. Något nödvändigt ont. Medan helgen ofta är fullspäckad med mys och stoj.

Jag vill göra min vardag till guldstunder. Vill ta in festen i mitten eller början. Inte alltid till slutet.
Det bästa jag vet är att ta med mig familjen, direkt efter jobb, skola och föris. Gå till trevligt ställe. Äta en bit, låta barnen leka, smutta latte till efterrätt och få tid med lite vuxenprat. Eller. Komma hem tända fladdrande stearinljus. Laga en god paj eller något annat härligt. Låta barnen vara med och skära grönsaker, duka tillsammans, äta och prata om dagen. Koka te på kvällen och kanske ta ett parti kort.
Att låta kroppen få jobba, köra hårt efter en lång arbetsdag, ser jag som lyx. Lycka att få testa på olika pass, se vad man klarar, och känna pulsen gå igång.
Funderar på att ta med mig den stora tjejen och prova klättra. Det kanske vore något?

Nu är det fredag, självklart ska man mysa, njuta av tid tillsammans. Men vardag är inte heller att förringa.

Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar