lördag 11 januari 2014

Visa lite kärlek.

Många gånger har det slagit mig. Förundrat mig. Fått mig att rynka pannan, skaka på huvudet och ställa mig frågan, Varför?
Att det är så svårt? Tänker att det måste bero på osäkerhet, okunskap, vad annars? Inte kan det väl bero på elakhet, ont öga eller hårdhet?
Nej det vill jag ej tro.

Att ge ett leende, en klapp på axeln, några få fina ord,  ett bra jobbat eller fin tröja. Så lätt men ändå så svårt. Har vi så mycket med oss själva att så små ting som betyder nått oerhört glöms bort.
Tänk vad värdefullt nått så litet kan bli. Gå till ditt hjärta, tänk efter vad ett ord av omtanke kan vända ett mörker. Var inte snål på kärlek, giv av den rikligt. Var inte rädd att slösa. Du kan göra storverk.
Pröva dig själ, strö ut av fina ord och vackra leenden och se att även ditt eget liv förgylls!

Slösa kärlek Veckans utmaning, var med du me!
Och glöm inte att du är värdefull för att du är du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar