tisdag 28 januari 2014

Funderingar.

Om måndagen var en lugn dag var tisdagen totala motsatsen.
Haft fullt upp, men jag trivs...tycker om när det är fart och fläkt så länge jag känner att jag har kontroll :)
Har hunnit med många möten, träffat härliga människor och både skrattat blivit berörd och känt frustration över en dels livsöden.

Har funderat på vilken känsla jag vill skapa för dem som kommer till mig.
Arbetar med samtal som verktyg. Vad vill jag skapa och förmedla. Tänker så här:
Det är deras stund.
Tid för eftertanke och reflektion.
En plats där de får vara sig själva och alla känslor är tillåtna.
Att få tilltro och känna hopp.
Utrymme utan krav på prestation.
Så vill jag skapa en lugn svär en stunds ro. Behövs i vår stressade vardag.

Idag har jag kört ett svettigt spinningpass. Kände mig så lycklig och glad efteråt. Dessutom märker jag hur konditionen ökat från förra gången. Jippi! Mår så bra när jag får röra på mig ordentligt efter att ha ett stillasittande arbetet där hjärnan får sig en omgång, då är det skönt att låta kroppen jobba och tankarna få vila.

Under lunchen idag tog jag mig en stund och formulera en målbild. Skrev ned hur jag vill leva mitt liv. vad jag tycker är viktigt och vill ha mer av. Det jag drömmer om att göra. Bara av att pränta ned det på ett papper. Svart på vitt gör det mer verkligt och konkret. Satt sedan och skrev ned möjliga vägar att ta mig närmare mina mål.
Finns det saker ni drömmer om? Önskningar och tankar, skriv ned, det är inte omöjligt. Vägen dit kanske är lång och krokig men börja vandra, tiden kommer att gå i varje fall.
Kom igen vad har du att förlora?
Det är bara jag som har möjlighet att förändra mitt eget liv. Jag kan aldrig förändra någon annan bara mig själv. Tänker på människor som bara lever i samma lunk. Missnöjda och pessimistiska. Sprider en negativ aura runt sig och förpestar för många andra. Så mycket bättre att ta sig en tankeställare. Är jag nöjd med mitt liv? Inte. Vad vill jag förändra? Gör det så tydligt och konkret som möjligt och börja jobba för det. Självklart finns det omständigheter vi inte styr över men då har man åtminstone försökt och jag är säker på att det kommer något positivt utav det. När man själv tar kontrollen. Blir kapten över sitt liv och sina beslut.

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar