torsdag 5 december 2013

2013.

Nu när året börjar lida mot sitt slut kommer tankar om hur det gick. Blev det som jag tänkt.
2013 förbi i en blinkning.

Nyårslöften har du några sådana? Jag vill gärna ha, inget flams eller trams utan sanna, löften till sig själv som har en poäng. Tror det är viktigt att tänka till. Vart är jag på väg, vart vill jag och vad har jag gjort. Att vända sig om se vad som hänt, tror jag är minst lika viktigt.

Därav en liten resumé av året som nästintill passerat.

Gjorde jag något jag aldrig förr gjort?
Hm, tänker så det knakar. Ja jag vågade tro. Tro på riktigt att jag klarar av ett projekt som endast varit en dröm. Som fortfarande är en dröm, men även ett projekt som arbetas på, sakta men säkert tar den form, skrämmande men också väldigt spännande.
Sedan har jag ju faktiskt startat den här, en blogg, ett forum för mig och mina ord.

Några stora förändringar?
Nej inget jag kommer på, sådär på rak arm. Fast att sälja ett hus och köpa ett nytt, är nog en sådan om jag tänker efter en stund. I februari bär det iväg, härligt ska det bli!

Försvann någon som stod dig nära?
Nej inget sådant. Däremot har jag fått tillbaka någon som betyder mycket. Lärt mig att samtal är viktigt, att våga och inte bara tänka. Visa sig sårbar, tror det är tecken på styrka och mod, den lärdomen tar jag med mig i resten av mitt liv.

Besöktes några länder?
Jaa. En härlig resa till Turkiet fick det bli. Hela familjen och massa av packning. Det var glass i stora lass, sol och bad. Underbara människor och nytt land att ta till sig. Dit vill vi mer.

Gjorde någonting dig riktigt lycklig?
Att få tillbaka en vänskap, för dyrbar att spilla. Ett nytt hus vid läge vi drömt om. Min fina familj ger mig lyckopirr varje dag.

Saknades något 2013 som du vill ha 2014?
Ja det finns en del, som jag tänker ska förändras till nästkommande år. Tror 2014 blir ett vägval i många avseenden, blir spännande att se.

vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på nuet. Vågat mer. Levt mer fullt.

Favoritserie?
Absolut Downton Abbey.

Bästa boken.
oj har läst så många. Tyckte mycket om Lyckostigen, fick mig att tänka, skratta och gråta.

vad var din största framgång på jobbet?
Att synka allt. Vill inte prata för mycket om jobb och sådant men det har varit en del och det har jag fixat. Får träffa massor av underbara människor, nya möten varje dag. Tacksam!

Och privat?
På något sätt trots alla viljor måsten och annat har vi fått ihop det. Året har varit bra. Vi har haft så många fina stunder tillsammans, stunder som värmer som jag har i mitt inre, att minnas och plocka fram när dagar känns långa. Ett år fyllt av glädje, värme och stunder av eftertanke. reflekterat mycket över mig själv och de val jag har gjort.

Kommer minnas 2013 som ett år till tanke, och 2014 kanske blir mer till handling?

Hur har ditt år varit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar