fredag 6 december 2013

Snöyra och fredag.

Utanför mitt fönster yr snön. Till jobbet halkade jag iväg men fram kom jag även om det gick i snigelfart.

Idag känns det som en alldeles speciell dag då jag fått ett riktigt glädjande besked. Jag ska bli moster igen, till en liten flicka. Många små härliga donner i vår släkt. Känns stort och pirrigt!

Tänker på det där, att möta en helt ny människa. En sådan liten att ha ansvar för. Helt beroende av sin omvärld. Kommer själv ihåg känslan när jag låg där med mina små, upplagda på bröstet, utpumpad men så otroligt lycklig och samtidigt aningen rädd, skulle jag klara ansvaret.

Är så priviligerad med två fina flickor och en bonus. Tänkte på det senast igår. Min lilla mötte mig i dörren, kom direkt och ville vara nära. Så mysigt. De två stora hade jag kvalitetstid eller kvantitetstid med på kvällen, över tända stearinljus, och rykande glöggkoppar, såg på Jul med Ernst och planerade kommande bakning och pyssel.

Mitt liv så rikt av alla fina människor. Vad vore jag utan dem? Vad vore vi utan varandra?

Idag är det fredag. Andra adventshelgen. Och jag njuter för fullt. Älskar den här tiden. Förväntningarnas månad. Påminner mig många gånger om att stanna upp, andas in, bara vara. Det är så lätt att bara rusa, låta allt rinna iväg, gör inte det. Var.

Fin helg önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar