onsdag 4 december 2013

Struktur.

Tvinnar mitt hår, snurra det mellan mina fingrar. Tänker på fenomenet struktur, kontroll eller var det ordning?

Idag när stressen drabbade som mest slog det mig att jag lever i ett virrvarr. I en virvelvind forsar jag fram. Ibland hinner jag tänka att det nog inte borde vara så här. Att kaoset varken är kreativt eller glamoröst, bara hopplöst.

I mötet snuddar jag vid det, att kanske ordna till det som en gång var. Men det rinner mellan mina fingrar, sipprar iväg. Dagen lider mot sitt slut, jag hinner tänka tankar som endast flyktigt nått mitt medvetande.

Balans. Hur finner man den?  Är det en möjlighet i livets mitt? Är det ett stundande skede? Kanske är det så.

Många frågor men knappt några svar. Kanske är det så, som det ska va.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar