fredag 27 december 2013

Dagen.

Nu har vi varit hemma ett tag. Myskläderna är på. Igen :-)

Att det kan vara så många människor på en och samma plats, helt otroligt!
Över förväntan gick det i varje fall. Tjejerna börjar bli så stora att det ofta går väldigt smidigt.
Några kassar fick vi med oss också. Lillasyster skulle prompt köpa sig en armbandsklocka, så det fick det bli. Även rosa glittriga balerinaskor med Hello Kitty fick följa med hem, och lite annat smått och gott.

Även jag hitta några saker på rean, kors i taket, då jag bara brukar hitta saker för normal pris.
Storasyster gick mest och spana, lukta på dofter och kände på krämer, hennes favoritsyssla för närvarandet, ett läpp balsam fick det bli i varje fall, resten av pengarna sparades, vilket mamman tyckte var mycket klokt!

Kunde inte undgå att tänka på jakten på materiella ting. Allas virande, dragande och slitande efter att få det ultimata fyndet. Som om det behövdes. Jag tycker att det är väldigt roligt med kläder, smink och inredning går mer än gärna och strosat i affärer, tycker dock att det är viktigt att tänka till. Behöver jag verkligen den där saken. Kommer den att få mig må bättre? Det är så lätt att hamna i köphetsen, det är det absolut värsta jag vet. Det ända som infinner sig efteråt är tomhet. Den går inte att fylla med diverse saker. Vårt land har blivit så materialistiskt, värderas genom vilka prylar vi har. Hur husen är inredda eller hur dyra märken vi har på oss. Usch vad jag avskyr sådant! Det är att leva i en lögn då det aldrig kan göra en lycklig. I mitt eget liv medför saker en vardagslyx, jag ibland unnar mig, kanske en morot efter att ha klarat en utmaning ;-) men aldrig att det får ta över. Det viktigaste av allt är de människor jag har runt mig. De bringar äkta glädje, lycka som håller.

Nu hoppas jag kvällen får bli lugn. Ska slå på en film och mysa ned mig i soffan. Tända några ljus.
Hoppas även du får en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar