lördag 21 december 2013

Äntligen.

Har precis satt mig i soffan, dagen har minst sagt gått i ett. Började egentligen redan igår med julhandling och granköp. För att storstädas och bakas idag. Allt tar så mycket mer tid än man kan tro.

Men nu sitter jag här blickar över allt julfint. Det glittrar och glimmas i varje hörn, åh vad mysigt det är.

Idag har jag funderat lite på barnens olika åldrar och vad fort tiden går.
Känns inte alls länge sedan de två stora tjejerna var små, pärlade pärlplattor och älskade pyssel i alla former. Nu är det mest lillan som vill vara med, om jag har riktigt tur kommer de släntrande efter ett tag :D. Nyfikna och kan tänka sig vara med en stund.

Det går så otroligt fort, vips så är de stora och har andra intressen. Vill hänga med kompisar, hålla på med mobilen i alla olika former, och aktivera sig genom diverse saker som definitivt inte inbegriper en mamma. Men det är väl så det ska vara.
Nu är det annat mys som gäller. Älskar att ha dagar att gå på stan, bio eller bara ta en fika. Prata om sådant som intresserar dem.
Så viktigt att ha det där speciella tiden med alla barnen. Fånga dem ett ögonblick, visa att man finns där.
För innan man vet ordet av är de vuxna och ska flytta hemifrån, även om det tack och lov är långt kvar än, kan jag bara ana hur fort det kommer gå....

Ha en fin lördag och ta vara på alla nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar