söndag 22 december 2013

Min värsta fiende.

Är absolut efter noga genomtänkt och uppfyller alla olika Kriterier, Jag själv.
Det är jag som bestämmer vad nästa steg kommer att bli, att fullfölja det som bestämts, att välja tro varje dag.  Trots känsla. Det kommer alltid finnas dagar som känns extra motiga, svåra, jobbiga osv.

Har funderat på nyårslöfte. Har ett som kommer bli tufft att genomföra kräva enorm viljestyrka varje dag.
Vet att jag kommer klara det bara jag gör. Gör det som beslutats.
Är trött på att göra mig själv besviken. Ge upp, inte klara av.
Att sluta tro på sin egen förmåga är hemskt.
Och det är bara jag som väljer hur framtiden ska se ut, det hänger på de val som tas varje dag.
Har bestämt mig för att tro att jag klarar.

Tänker jobba med målbilder, se mig själv där framme när jag lyckats.
Känna känslan. Hur kommer det få mig att må?
Kommer det vara värt allt slit, svett och möjligtvis tårar?
Det är jag säker på.

Tänk på det. Det är bara DU som bestämmer över ditt liv. DU har makt att förändra. Ta med det in i 2014 och JUST DO IT!

Ha en fin fjärde advent.


Ps, När jag står där vid målsnöret lovar jag att berätta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar