torsdag 26 december 2013

Ett pris att betala.

Att förändra kräver något.
Alltid ett pris att betala. Spelar ingen roll vad det är man vill uppnå, det är alltid en väg att gå. Ofta svår, krokig, jobbig, med många uppförsbackar, men efteråt när man klarat, det som först känts ouppnåeligt, den känslan slår allt!

Vart är jag? Vart vill jag? Hur gör jag?
Viktiga frågor att ställa sig. Ett bra tillfälle är nu, snart nytt år.
Jag har funderat på många olika delar av mitt liv. Vet vad jag vill, vet också att det krävs något av mig för att klara det. Det är alltid svårt att bryta vanor, göra om, förändra.
Vill jag alltid gå i samma lunk? Uppleva samma sak?
Mitt svar är nej. Jag vill ha ut mer, uppleva annat.
Är jag bered att kämpa på riktigt, inte halvhjärtat. Vad måste då till för att klara?
Jag gör upp en tydlig plan, utmaningar, delmål, firar. Och samma igen. Allt för att komma framåt.

Det är roligt att planera. Häftigt att se vad man faktiskt kan uppnå! Allt är möjligt.
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar